Saturday, October 2, 2010

Saat Ini...


Saat ini, ana masih terfikir soal itu..soalan yg sebenarnya telah ada jawapan, tetapi agak sukar untuk menterjemahkan ia dalam bentuk perbuatan malahan untuk setting dalam minda dan hati pun memakan masa..apa yg bakal berlaku di masa hadapan mendatangkan kerisauan dan kadangkala sedikit ketakutan..Kalau tidak kerana memikirkan DIA, pasti diri ini tidak mampu menjalani hidup yg semakin kuat deras ujian.

Syukur ana panjatkan atas nikmat kasih sayang daripada ibu ayah dan keluarga tercinta, sahabat handai yg banyak memberikan sokongan, tanpa mereka pasti diri ini lemah mengharungi hidup sendiri.
Semakin hari, kita semakin di makan usia, yg kecil semakin meningkat dewasa, sementara yg tua..???? hargai detik bersama insan yg tersayang..biar perginya nanti tiada penyesalan...hargai semua yg berda disisi saat ini, kerana tiada sesiapa yg tahu apa yg bakal berlaku esok..

kadang2 terasa diri ini tamak pada setiap apa yg Allah pinjamkan...ALLAH pinjamkan ibu, ALLAH pinjamkan ayah, ALLAH pinjamkan ahli keluarga, sanak saudara, sahabat, bahkan nikmat pancaindera, mata, hidung, mulut, telinga dan seluruh anggota lain..semestinya kita sebagai hamba perlu bersyukur...buktikan rasa syukur itu dengan perbuatan..YA ALLAH sesungguhnya hambamu ini memanjatkan rasa syukur.. akan tetapi, apabila Engkau ambil semula nikmat itu, Engkau ambil semula apa yg telah Engkau pinjamkan padaku...aku masih belum bersedia...ingin sahaja aku minta agar di panjangkan lagi waktu untuk bersama.


Letih bergelumang dengan ujian, mengeluh resah, penat, hilang semangat,...semua bisikan berbaur negatif...sedangkan ALLAH menurunkan ujian untuk menguji keimanan, kesabaran, mengajar kita apa erti hidup yg sebenar..Ujian itu jika kita tempuh dengan penuh sabar dan keikhlasan..x tergambar ganjaran yg bakal kita terima..namun apakan daya..diri ini lemah..kadangkala berkeluh kesah..

YA ALLAH sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui apa yg sedang hambamu ini lalui..biar bibirku ini kukunci daripada manusia, tetapi kepadaMU Ya ALLAH satu2nya tempat aku meluahkan rahsia hati..YA ALLAH permudahkanlah jalan untuk aku mendekatiMu menggapai redhaMu, untuk aku merasa manisnya mencintaiMu...berikan aku kemenangan dalam ujianMu, berikan aku kebahagiaan dunia dan akhirat
dan YA ALLAH...matikan aku dalam keadaan KHUSNUL KHATIM. . .

No comments:

Post a Comment