Saturday, December 4, 2010

ku jemput jodoh lewat tahajud -pustaka marwa-


Lama dah tak berkunjung ke blog nih..mungkin kerana semangat yg hilang..juga mungkin kerana kesibukan waktu, tambahan pula ketandusan idea..pengalaman sepanjang 2 minggu lepas ada yg pahit & ada juga yg manis..ini lah hidup..kena kuat & tabah & tak boleh lari daripada tanggungjawab..menuntut ilmu ada cabaran, kerja pun ada cabaran..pendek kata : hidup tak kan lari daripada ujian & cabaran...panjang kata: emm..lebih panjang elabration dia..

keluarga & sahabat jadi penguat..

Fokus sekarang pd study, n cadang nak kerja gak nih..emm..berat2..februari depan dah abis dh m.a ni..kena wat keputusan cepat...

hidup pun tak kan lari daripada membuat keputusan..penin gak eak??

phd????rugi plak kalau tak sambung terus memandangkan dah ada peruntukan..

emm..tapi??TEMAN HIDUP?? Majoriti mengatakan itu perlu di dahulukan..betul ke ni...?no need lah I think..~hati ini bukan mudah. .~I need someone that I can respect and understand me..its not easy..but Allah knows..REDHA..

Petikan daripada sebuah buku bertajuk "kujemput jodoh lewat tahajud"...membuatkan diri ini sedar akan sesuatu...

Antara petikan yang ana ingat dalam buku ini:

"Allah telah memberikan jodoh sebelum kita memintanya. oleh kerana itu kita tidak perlu bersedih jika jodoh belum kunjung tiba, sebelum manusia lahir kedunia, seluruh kehidupannya sebenarnya telah tercatat dalam kitab Allah, sebagai hamba Allah tugas kita adalah berdoa dan berikhtiar, oleh kerana itu mintalah yang terbaik daripada Allah, Allah juga telah memberikan isyarat kepada manusia berkenaan karekter seseorang yang akan menjadi pendamping dalam kehidupan kita..(An-Nur 24:26)"

"Ciri2 muslim apabila melakukan sesuatu kebaikan adalah mereka tidak pernah putus asa dalam menjalankan ketetapan Allah s.w.t, putus adalah sikap daripada sebahagian yang tidak mempercayai tuhan. Padahal pada setiap manusia sudah ada ketetapan-ketetapan yang diberikan oleh Allah dan semuanya berguna untuk kebaikan manusia..(Yusuf 12:87), bila jodoh belum kunjung datang, mungkin Allah menyayangi kita dan menginginkan kita memperoleh yang paling tepat menurut Allah, mungkin Allah menunggu waktu yang paling tepat yang kan menjadikan segalanya lebih indah dan barakah, mungkin juga Allah akan memberikan jodoh kita di akhirat kelak kerana menurut Allah tiada yang setara untuk menjadi jodoh kita di dunia dan akan memuliakan kita dengan pasangan dari syurga itu. "

Berbaik sangka pada-Nya berkenaan perihal jodoh,

"Aku akan memperlakukan hamba-Ku, sesuai dengan perasangkanya kepada-Ku" (Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)

Allah memberikan kesulitan kepada kita kerana menyedari bahawa kita hanya mampu bergantung pada-Nya..dan mintalah pertolongan daripada Allah dengan sabar dan solat..(Al-Baqarah 2:45-46)..

"Taqwa dan tawakal tidak boleh ditinggalkan dalam setiap usaha, diharapkan dengan taqwa dan tawakal ini dapat bertemu jodoh yang memahami islam, selain itu mampu membawa seseorang yang sedang berusaha itu lebih dekat dengan Allah..".. Allah telah mengatakan bahawa parameter seseorang bila ingin mengetahui jodohnya adalah dengan melihat seberapa orang itu mampu mengenali dirinya sendiri, kerana Allah s.w.t akan memberikan jodoh kepada hambanya berdasarkan iman hamba tersebut...

Isteri solehah adalah sebaik2 keindahan, kata2nya menyejukkan kalbu, ia bagaikan bidadari syurga yang hadir di dunia, ia adalah isteri yang meneguhkan jihad suami, penebar rahmat rumahtangga, cahaya dunia dan akhirat. (KH Abdullah Gymnastiar)
~andai aku bisa jd seperti petikan di atas kepada seseorang yang bernama SUAMI~
oleh kerana jodoh itu adalah rahsia Allah

Kehidupan berumahtangga bukan sesuatu yang mudah, ianya di penuhi dengan amanah beserta tanggungjawab..perlu banyak tolak ansur dan matang dalam menyelesaikan masalah, ilmu juga penting dalam kehidupan sebagai sepasang suami isteri bagi memastikan rumahtangga harmoni dan berkekalan ke akhir hayat..

penerbit pustaka marwa
Gedung galangpress center
~
Ku jemput jodoh lewat tahajud~
"Tahajud salah satu cara terbaik menghapus keresahan saat pasangan jiwa yang belum hadir"






1 comment:

  1. Bantu buat Kartu Kredit dan Kta BANK ANZ dan stancard 5-500 jt di manapun anda berada di seluruh pelosok nusantara dana instant tanpa jaminan 100% berkas aman cukup fc ktp.slip gaji/skp kartu kredit limit min 5 jt usia 1 th npwp dan cover tabungan . khusus karyawan gaji min 5 jt perbulan. proses maks 10 hari kerja.bunga 1.3%-1.89%. tenor sampai 5 tahun bila berminat hub chairul sarto utomo via sms telp 085229348635. 085712639751 fb chairul ichsan buana
    DANA TUNAI dan kartu kredit bank anz dan Stancard PENUHI SEGALA KEBUTUHAN ANDA , KARYAWAN ATAU OWNER BUAT NAMBAH MODAL USAHA,PERNIKAHAN,PENDIDIKAN,RENOVASI RUMAH DLL PROSES MUDAH,CEPAT MAKSIMAL 10 HARI KERJA DANA LANGSUNG DI TRANSFER KE REKENING ANDA DIMANAPUN ANDA BERADA DI SELURUH PELOSOK NUSANTARA
    Jl Gayamsari No 33 samping kawasaki motor Semarang

    ReplyDelete