Thursday, January 14, 2010

SaBar MengHaDapi Ujian Allah..

Setiap orang dalam hidupnya ada ujian-ujian yg Allah bagi. Bila lepas satu ujian, kita akan diuji dengan ujian diperingkat seterusnya. Dan di dalam ujian-ujian itu kita diajar untuk memperbaiki diri supaya akhir nanti, kita menjadi hamba Allah yang amat diredhainya.

Ya memang bukan mudah, tetapi manakan datangnya pahala, jika bukan melalui dengan ujian.. orang kaya diuji dengan hartanya, orang miskin dengan kesusahannya/ketiadaannya, orang yang berilmu dengan ilmunya dan pelbagai..

Allah tak kan menimpakan sesuatu ujian yang tidak mampu dipikul oleh hambanya dan ujian tersebut bukan kerana sia-sia...Allah ingin kita belajar sesuatu. Dan ujian ana sekarang, rasa Allah mahukan ana mengetepikan semua keinginan peribadi ana demi menuntut keinginan Allah. Ya Allah, berikanlah aku kekuatan. . .

Ujian itu perlu utk diri kita sebagai tarbiyah yg cukup manis dariNya..di kala ujian bertamu, barulah terasa diri ini tersangatlah lemah dan mahu mendekat pd Yang Menciptakan…

“Many come closest to Allah at their lowest moment. It’s pretty hard to get to that point, but when you do, Allah is there.”

Allah sentiasa bersama dengan orang2 yg bersabar,,,,

No comments:

Post a Comment