Thursday, March 4, 2010

complicated. .argh!!. .

Astaghfirullah. .banyakkan zikrullah..akhir ini seringkali kedengaran keluh kesah. .jasad umpama patung hiasan yg digendong pemilik ke sana kemari. .juga umpama lalang ditiup angin, hidup tidak seharusnya begini. Hidup seharusnya mengandungi ruh!. . sebagaimana solat, jauhnya perbezaan solat yg didirikan antara sekadar melepaskan kewajipan dengan solat yg dilakukan beserta ruh dan ilmu, iman umpama termometer, suhu akan meningkat apb ianya dirangsang oleh haba panas. Ini bermakna iman tidak akan statik, perlu dibajai, disiram, dicantas untuk mendapatkan pucuk @ cabang baru yg lebih berkualiti. Perkara yg paling menyedihkan pada diri ini ialah apb tidak mampu melaksanakan sst yg dirasakan telah mantap teorinya..mmg benar hasil pengkajian para ilmuan, tingkat paling sukar adalah pelaksanaan. Begitu juga sebagaimana yang terkandung dalam buku pengurusan strategik dan penerangan oleh Mr. Shanmugam, tidak kira scholar barat @ islamic, mempersetujui kesukaran dalam pengaplikasian secara sempurna..Moga Allah berikan kita kekuatan. Andai kita diberikan kuasa untuk mengetahui apa yg akan berlaku dan kenapa??pasti kita tidak akan tertanya2??muhasabah setiap malam, tidak akan dipenuhi dengan tanda tanya>>Ya Allah...kenapa??kenapa??kenapa??..Diri ini masih goyah..moga dalam kegoyahan ini masih ada dahan kukuh untuk berpaut. .moga kegoyahan ini salah satu proses untuk menjadi lebih kuat. .aku masih punya sahabat. .punya keluarga. .plg penting aku punya Allah yg selalu setia dihati. .Doaku agar ianya kekal begini. .Agar Allah utama di hati. Moga yg aku kasihi turut menyedari keutamaan Allah di tangga teratas..Agar aku sentiasa dalam rahmat Allah dan tidak akan rebah apabila nikmat memiliki keluarga & sahabat itu ditarik. .ianya akan kekal dalam potret kenangan dan bakal bertemu di akhirat dalam kebaikan.

Diatas nama cinta pada yg selayaknya
kunafikan yg fana
Moga dalam hitungan
setiap pengorbanan
agar disuluh cahaya redha-Nya. . .
sARatkan hati ini dengan cinta hakiki
sehingga kurasai
NikmatNya..SyurgaNya...CintaNya..

Ya Allah aku Lemah..Berikan aku sedikit kekuatan atas kekuatanmu...Kuatkan aku ya Allah..

No comments:

Post a Comment