Friday, March 5, 2010

Selagi ADA...


sELagi Ada kemahuaN..disitu Ada JaLaN..

reZEKI Allah itu Luas....tapi perlu d cari...usaha3. .gandakan usaha..

D mana kita bertapak..berikan tumpuan..d setiap perhentian d sertai tanggungjawab..sambil membawa tanggungjawab utama sbg Hamba..sebagai seorang Anak..

Fuh!! pantas masa berlalu, 4 Tahun umpama 4 bulan..

Moga berjaya mencari lapangan perjuangan yg sesuai dgn jiwa..tadaH tangaN, mohon pd DIA..DIA Maha Mendengar. .

Bergelumang dengan ilmu fardhu kifayah..bkn permintaan utama..bagai lalang d tiup angin, tidak mampu menolak..seolah2 DIA mengkehendaki sesuatu kebaikan atas apa yg berlaku..

Bkn kerana Harta & Pangkat..Mencampakkan diri d antara kepahitan & kemanisan menuntut ilmu..

Hari2 bebanan2 mempamirkan resaH, dUNgu termanggu2, kiri & kanan jelas matlamat. .tetapi aku.......

Tidak sia2 ilmu. .yg termanggu itu aku..

Badai yg melanda, d rasakan sedikit cuma dgn membawa Allah bersama..Hati yg keluh kesaH CEPAT2 pergi setelah zikrullah..

Hati kian pekat menggelap, lantaran perkara maksiat. .Silap manusia jika merasakan diri cukup sempurna..sedangkan kita hamba yg hina..penuh dosa..

Taubat...taubat..taubat...bkn tau buat..

Nukilan aku..hanya aku yg faham..

Konflik ini sering berulang2...mungkin ujian..

berikan dorongan & sokongan..bukan kuat diri ini sendiri menggalas beban..jalan kejayaan setiap individu itu berlainan bukan??..mg kejayaan yg hakiki itu mampu aku kecapi.

Hamba yg lemah ini..mengharapkan doa agar d berikan kekuatan..

No comments:

Post a Comment